DANGER! GriGri2 ERRORS!

Des que em vaig iniciar a l’escalada esportiva vaig començar a utilitzar el conegut sistema d’assegurament automàtic GriGri de la marca Petzl.

Amb la primera versió estava encantat, funcionva a la perfecció, robust, abarcava diàmetres de corda bastant amplis i l’habia utilitzat inclús per escalar en solitari…malauradament fins que el vaig perdre … 😦 Ja portava 6 anys de pegues, equipaments, vies clàssiques, solitaris etc… un bon aliat vaja!

En aquell moment no vaig dubtar de comprar-me la nova versió GriGri2, que prometía bastantes millores: menor pes, tamany i més amplitud de diàmetres de cordes. Ara fa just 1 any que el tinc i l’altre dia navegant per internet em trobo amb vàries pàgines que publiquen Errors de disseny en el dispositiu, em disposo a comprovar-ho i efectivament son certs!!

El primer  error, i per mi el més greu es tracta en el desgast que pateix la platina en la seva part interior per on passa la corda, idèntic als mosquetons quan estàn ja molt utilitzats i que va generar tanta polèmica perquè renovessim les cintes ja que podíen tallar la corda…

P1020212DSC02079GriGri con 10 mesos d’ús… 😦

El cas es que en un GriGri de la primera versió amb un ús intensiu durant 7 anys no passa, i amb el GriGri2 amb 1 any d’ús similar es pot apreciar el desgast i si toques el metall notaràs les arestes que podrien arribar a tallar la camisa de la corda. Ho he estat comprovant amb vàris companys i tots pateixen el mateix desgast, inclús amb dispositius més antics.

Ens venen productes més petits, més lleugers, de colors…però i la seguretat i rendiment? Si tinguès el tiquet de compra aniría a la tenda a tornar-lo, ja que té 3 anys de garantía…i evidentment No me’l tornaré a comprar…menuda merda.

Algunes webs on es veu aquest error:

http://notecompreselnuevogrigri.blogspot.com.es/2012/08/buenas-aqui-os-dejo-unas-fotos-del-gri.html

http://escaladaenlarioja.blogspot.com.es/2013/06/desgaste-prematuro-grigri-2.html

El segón error tracta d’un desplaçament de la corda en casos concrets surt de la guia i queda aixafada sota la palanca…Segons va anunciar petzl es van fer proves i no es talla la corda…Aquest segón error no m’ha passat personalment però de totes maneres no m’agrada veure-ho.

395644

http://encorda2.com/2011/06/22/grigri-vs-grigri-2/

http://www.campobase.es/noticias-campobase/item/aclaraciones-de-petzl-respecto-al-grigri-2.html

 

Petzl informa que el GriGri ha passat tots els certificats, compleix normatives de seguretat etc…nomès faltaría! I amb això argumenta que no té cap fallo….però això no vol dir que aquestes normatives incloguin tests per aquests fallos. En fi, aqui us he deixat la meva experiència amb el GriGri2,  reviseu com està el vostre i opineu!

7 Respuestas a “DANGER! GriGri2 ERRORS!

  1. Nosaltres som una parella, escaladors, ell més que jo, tenia el grigri2, amb un desgast de la platina superior al que poses a la foto, amb poc més d’un any d’ús. Comparant amb altres el nostre fa por i tot. El vàrem retornar a la casa, explicant que no ens sentiem segurs, que no era normal, resposta, que està tot bé i que ens el mengem amb patatetes. Conclusió, els sua si et talla la corda, no pensen retornar ni diners ni te’l pensen canviar, ja pots intentar el que sigui, jo els vaig fer un escrit de resposta a la seva resposta, amb moooolta educació els vaig dir que eren uns poca vergonyes, que vingués qualsevol d’ells a pujar corda amb aquell grigri.
    Al final, n’hem comprat un grigri1 de segona mà. Quin canvi! Està clar que amb aixó no te la pots jugar, si no ho veus clar… encara que no el puguis tornar i que el dret a la “pataleta” no sigui efectiu, si l’has d’aparcar l’aparques, sense pensar-ho…
    Salut i corda!!

  2. Justament ahir em va passar això que comentes del error 2…vaig tibar la corda per a tensar a la persona que estava pujant de primer…i de cop se’m va posar la corda entre la palanca….amb un simple gest vaig tornar-lo al seu lloc….però vaig flipar perquè no sabia que podia passar!!!!

  3. Proveu el MEGAJUL de EDELRID. Similar al reverso però amb bloqueig automàtic molt simple (sorprèn que a ningú se li hagués acudit abans). Serveix per a una o dues cordes i és molt més barat. Inclús et permet rapelar sense machard. Des de que el tinc he deixat aparcat el grigri 1 a l’armari.

  4. Nosaltres també hem detectat aquests errors. Vam tornar el material a la casa i des de VERDTICAl ens van enviar una carta en que ens expliquen que aquest el grigri 2 és segur, que ha passat els controls de seguretat. També ens va suggerir una sèrie de modificacions a fer en el material. Nosaltres l’hem deixat d’utilitzar, no ens sentim segurs. Evidentment no el recomanem.

    • Si, si, el mateix que nosaltres, ja els hi vaig dir, que si tant segur era, que m’ho demostrèssin pujant ells la corda amb aquest grigri. Que la culpa era de la corda, quan té un any, que si podia estar plena de sorra i que aixó desgasta i un munt d’excuses i explicacions gens convincents i menys veient-ne l’estat… Poca vergonyes!!

  5. The third and more serious error for a gri gri is the blatant misuse of the device. most people use the device as a ‘hand free’ option but it is NOT meant to be used in this way. it is meant to be used as a normal belay device but with extra security. i have been climbing for 20 years, i am a climbing instructor and i have climbed all over the world and i only use a gri gri for ascending. In my opinion they are dangerous and encourage incorrect belay technique.

Responder

