Interview/Entrevista Matilda Söderlund

Matilda-Soederlund-i-profil_lightboxorg

Matilda Söderlund és una escaladora professional resident a Estocolm, Suècia. Té nomès 20 anys i és una de les escaladores més fortes del panorama internacional, capaç d’encadenar 8c/+, flashejar un 8b+ i fer a vista 8b.

Li encanta viatjar a Catalunya, (Siurana és un dels seus sectors preferits de tot el món), practicar altres esports, escoltar musica i cuinar (tal i com podem veure al seu blog, on combina post on encadena un 8c+ i una recepta de pà… 🙂 ).

Matilda Söderlund is a professional climber from Stockholm, Sweden. She is only 20 years old  and one of the strongest female climbers in the world, being able to redpoint 8c/+, flash 8b+ and onsight 8b.

She loves travelling to Catalunya, (Siurana is one of her favourite spots in the world), practicing other sports, music and cooking (as we can see in her blog, combines a post about an 8c+ redpoint with a bread recipe… 🙂 ). 

Hola Matilda! Hello Matilda!

Quan vas començar a escalar? Perquè?

Vaig començar el 2003, quan tan sols tenia 11 anys. Un amic meu solia anar a escalar amb el seu pare cada cap de setmana. Des de la primera vegada que vaig anar amb ells, em va agradar immediatament!

When did you start climbing? Why?
I started climbing 2003, when I was 11 years old. A friend of mine used to go climbing with her dad every weekend. One time I joined them and liked it immediately!

Pati Noso

Matilda on Pati Noso 8c/+ (photo by Jonas Wiklund)

Escales a temps complert? Treballes o estudies ?

Ara mateix estic escalant a temps complert. M’encanta i estic molt contenta de tenir aquesta opurtunitat! De totes maneres, començo la universitat aquesta tardor, i espero ser capaç de poder-ho compaginar.

Are you a full time climber? Working or studing too?
At the moment I am climbing full time. I really love it and I am very grateful to have gotten this opportunity! However, I will start university this autumn, which I am looking forward to and hoping i will be able to combine well with my climbing.

Matilda training

Matilda training mode!

Entrenes molt (dies/hores a la setmana)? Tens entrenador personal?

El meu entrenador, Carlos Cabrera m’ajuda a planificar l’entrenament. També tinc un altre entrenador per fitness amb el que estic una vegada a la setmana. En total escalo cinc dies a la setmana i dos dies de sessions adicionals  de força/fitness.

Do you train a lot (days/hous x week)? Personal trainer?
My trainer Carlos Cabrera helps me plan my training for climbing. I also have a trainer for fitness training whom I train with once a week. All in all I climb five days per week and do two additional strength/fitness sessions.

Quin és el teu millor resultat en competició i en roca?

L’any passat vaig obtenir una 6ª plaça al Campionat del Món de Paris. En roca he aconseguit flashejar 8b+, fer 8b a vista i acabo d’encadenar la meva via més dura Pati Noso 8c/+ a Siurana =)

What’s you best mark in comps & rock?
Last year I got 6th at the World Championship, in Paris. On rock I have flashed 8b +, onsighted 8b and I just climbed my hardest route to date – Pati Noso 8c/+ in Siurana =)

El fustigador

Matilda on “El fustigador” 8a+ onsight, Margalef

Amb que disfrutes més…escalant a vista o treballant vies?

Disfruto amb les dues! L’any passat vaig fer molts a vistes. Vaig guanyar molta experiencia i em va ajudar a millorar molt com a escaladora. Els projectes són relativament nous per mi, principalment perquè quan vaig a un lloc nou tinc moltes vies per fer… Ara estic motivada a probar vies més dures!

What do you enjoy the most…onsighting or working routes?
I enjoy both! Last year I did quite a lot of onsighting. I gained a lot of experience by that and it really helped me to improve my climbing. Projecting is something fairly new to me, mainly because I mostly have been going to new places where there have been so many routes to climb… Now I am very motivated to try working harder routes!

A quins llocs has estat escalant de Catalunya? Quin és el teu preferit?

Siurana, Margalef, Santa Linya, Rodellar, Montgrony… Bastants llocs! El meu preferit és Siurana, m’encanta l’estil d’escalada alla.

Catalunya, where you’ve been climbing? Favourite spot in Catalunya?
Siurana, Margalef, Santa Linya, Rodellar, Montgrony… Quite a few places! My favorite spot is Siurana, I love the style of climbing there.

Matilda climbing

No és la primera vegada que viatjes a Catalunya, què és el que més t’agrada?

Per descomptat la concentració de vies d’alta qualitat que teniu. Però també el paisatge és molt maco, una atmòsfera “very tranquilo”, bon menjar i “cafe cortado”.

It’s not the first time you travel to Catalunya, what do you enjoy most?
Of course the climbing and the concentration of high quality routes. But in addition to that the scenery is beautiful, very tranquilo atmosphere, good food and cafe cortado.

Viatjant amb un team? familia? amics? Estic viatjant amb els meu “amigos”!

Travelling with a team? family? friends? Traveling with my amigos!

after sending

Happy after sending Pati Noso =) (photo by Martin Leidebrant)

Pati Noso, explican’s una mica la via, quan t’ha costat?

La via està situada al Pati a Siurana. Té uns 40 metres d’escalada guapa i divertida amb dos seccions dures. La vaig probar 4 vegades l’any passat i em costaven molt les seccions dures. Aquesta vegada vaig ser capaç de fer tots els passos molt ràpid i he pogut encadenar-la al 4rt pegue! Una gran satisfacció arribar al top i notar la progressió des de l’any passat.

Pati Noso, explain us a little about the route. How many tries?
The route is located in Siurana, at El Pati. 40 meters of fun and beautiful climbing with two cruxes. I tried it four times last year and really struggled with the crux moves.This time I was able to do all the moves immediately and could send the route on my forth go! Such a great feeling to get to the top and also to feel the progression from last year!

Pensant en el 9a?

Si…Venga!

Thinking about 9a?
Yes…Venga!

Sabem que estas a Catalunya fins el 26 de Març… Ara què?

La propera parada és Oliana, on estaré 10 dies. Nou lloc i noves vies, és el que busco!

We know you are in Catalunya until 26 March… What’s next?
Next stop is Oliana, where I will be there for ten days. New place, new routes so looking forward to that!

Matilda climbing

Plans pel 2013, competicions, escalada esportiva?

El meu plan és fer algún altre viatge i desprès entrenar en rocodroms per prepararme per la Copa del Món, que comença el juliol. Segurament participaré en totes les proves d’Europa. I al acabar, espero poder escalar en roca altre vegada.

Plans for 2013, competitions, rock climbing?
My plan is to do a few more trips this spring and then train a bit indoors to prepare for the Lead World Cup, which starts in July. I will probably take part in most of the competitions in Europe.Then hopefully some more climbing outdoors in the autumn.

 

Sponsors?

Marmot, La Sportiva, Petzl, Beal -Moltes gràcies a ells =)

Sponsors?
Marmot, La Sportiva, Petzl, Beal – Big thanks to them =)

Alguna cosa més que ens vulguis explicar?

Penso que les pomes son un bon snack per escalar, especialment les vermelles… Van molt bé per encadenar =)

poma-vermella-royal-galaClimbing snack  for sending

Anythink else you want to explain us?
I think apples are the best climbing snack, especially the Pink Lady ones… Really good for sending =)

Moltes gràcies Matilda!

Et desitjem molts rotpunkts i una excel·lent temporada en competició.

More info: http://matilda-soderlund.blogspot.com.es/

 

Excusive interview by Sensepell.

Una respuesta a “Interview/Entrevista Matilda Söderlund

  1. Pingback: BLOG: Matilda Söderlund – España in pictures |·

Responder

