La Moretona, Moià & Sex Pistols 8b

Aquest cap de setmana amb poc temps per escalar ens dirigim a un sector proper a Barcelona, La Moretona a Moià. Aquest és un indret tranquil, amb unes 60 vies de poca llargada des del V+ al 8b+ i 2 projectes… però on predominen les vies de 7a-7b+ molt bones i bastant exigents pel seu grau. Escalada en roca calcària, a bloc i de resistència sobre regletes i plans.

A l’arribar ens trobem amb un paisatge de tardor preciós i molts boletaires…nosaltres avuí no venim per això…però pel cami que porta al sector ja ens en trobem un munt de verinosos… dieun que on n’hi ha de dolents, n’hi ha de bons…i efectivament! trobem 2 pinetells pel cami! Quina arribada tu!!

Ens fiquem a escalar, comencem fent vies de 6a-6a+ i jo em dedico a fer les vies que estan al costat “el repte del semilolo”6b “el preu de la llibertat” 6c, “Galant” 7a+, “No pica” 7a…i ja ben calentet em poso a muntar la via “Sex Pistols” 8b. Aquesta és una entrada directa a “muts i a la gàbia” 8a… ben dur, que ja tinc feta.

Em fico a “Sex Pistols” 8b, començo xapa a xapa, amb blocs durs des del 2on moviment…tinc que provar els passos vàries vegades per treure la seqüència…nyapes petites, peus dolents…però va sortint tot fins que arribo a una sika lateral, on tens que fer-li molta força per pujar molt els peus i tirar a un tridit bó, on conecta amb el 8a. No hi ha manera…m’ho miro, li faig un altre intent…no surt…un altre…bloqueig…pujo peus i…clacccccc….surto disparat!!! que ha passat!? Ostia puta! S’ha trencat el canto sikat!!!! Ara la via no es pot fer. Em salto el pas, acabo de muntar-la …i baixo al terra.

Buscant, trobem el troç de pedra que ha saltat… però ara no porto sika per tornar-lo a enganxar. Aleshores un debat interior m’assalta…  sika o no sika?! De moment, deixo una nota informativa a peu de via per avisar de l’estat de la via… OJO! CANTO PETAT A SEX PISTOLS! i la propera vegada que hi vagi l’arreclo! Això si que no m’ho esperava…

Si algú coneix els equipadors, m’agradaría contactar amb ells per veure si els fa res que enganxi altre vegada el canto, ho volen fer ells o es queda així la via…

Per acabar i en honor al grup que dona nom a la via…aqui us deixo un video!

Salut i a tibar!

Una respuesta a “La Moretona, Moià & Sex Pistols 8b

  1. Hola q tal!!
    La via la equipe yo ya hace bastantes años!!
    Me parece perfecto q la arregles puesto q se perfectamente q si no se arregla no se podra volver a escalar, yo reforce el canto justamente para poder inflarla a pegues y ahora seria una lastima q no se arreglase para q el resto de la comunidad disfruten de (para mi) este viote hold school!!!
    Un saludo y a muerte!!

Responder

